9 de junio de 2011

El dolor de la monja



Aquest cuadre esta pintat sobre una fusta de tablex. S'havia de preparar la base amb dues capes de gesso perque així a la fusta no li afecta tant la humitat i no es deforma.

  S'intenta simular la llum d'una radiografia emb el dibuix de taca de la tissa blanca sobre el negre de la fusta. Amb la tissa (creta blanca) és fàcil fer taques amb el drap i també es pot esborrar..

Comença el dibuix d'un esquelet a l'espai, assegut. És el dibuix inspirat en radiografies d'una monja. S'ha passat una capa d'acrílic negre i finalment es dibuixa amb una tissa blanca seguint els eixos d'ordenades, abscisses i la profunditat.



  No hi havia altra solucció que cobrir el dibuix inicial al passar-ho a l'oli per explicar la profunditat típica de les radiografies. S'ha utilitzat, com a referent un llibre que es diu "X- Radriography of textiles, dress and related objects" de l'editorial BH que conté centenars d'imatges de teixits, nines, sabates, obres d'art... El que tenen en comú totes elles és que els metalls queden completament de color blanc. Així doncs, el cuadre, amb títol "el dolor de la monja" es representaria seguint aquesta pauta.




La capa de gesso "xucla molt" el color, però a base d'insistir el color anava agafant. Els unics que té aquest cuadre són blanc, verd i negre. 




Finalment, quan ja estaba satisfeta del resultat,( fàcil dir-ho !! ) vaig clavar-li els claus blancs com si formessin part de la radiografia, bastant divertit, la veritat!



S'han de fer 40000 mescles per arribar al resultat, xD



Imatge final :